WelkomArtikelen efficiënt lerenWozzol voor leraren

Wozzol voor leraren

Geef je een vak en laat je je leerlingen Wozzol gebruiken? Dan is Wozzol er voor jou. Gebruik Wozzol premium gratis en ontdek hoe je Wozzol beter kan inzetten in de klas. Stuur voor meer informatie of om de gratis premium versie aan te vragen een mailtje naar info@wozzol.nl

Leerlingen volgen

Het is mogelijk om met Wozzol anderen te volgen. Zo kunnen leraren hun leerlingen volgen. Hier kan je het aantal kennispunten en de huidige woordenkennis van de leerling zien. Ook kan de leraar zien hoeveel woordjes de leerling de afgelopen maanden heeft geleerd. Er staat bij hoeveel dagen in de week wordt geleerd. Zo kan je zien of Wozzol regelmatig wordt gebruikt.

Leraar toevoegen

De leerling moet zelf de leraar toevoegen. Hiervoor moet hij of zij naar het instellingenscherm gaan en daar klikken op de knop 'Volgers'. Hier is het mogelijk om de leraar toe te voegen door het invullen van de gebruikersnaam of het e-mailadres van de leraar.

Leerling toevoegen

Nadat een leerling een leraar heeft toegevoegd, komt bij de leraar een extra menu-item 'Volgen'. Vanaf nu kan de leraar ook leerlingen toevoegen. Zij moeten dan nog wel akkoord gaan met dat ze gevolgd worden.

Volgen

De leraar kan in één oogopslag zien hoe goed een leerling bezig is met het woordjes leren. Hier zie je dat Daan goed bezig is. Sommige weken kan hij het leren nog iets beter spreiden (slechts op één dag geleerd). Als je in 22 minuten 470 woordjes overhoort heb je lekker het tempo erin zitten en ben je bezig met het leren van nieuwe woordjes die je vaak voorbij laat komen (gemiddeld 3 seconden per overhoring).

Voortgangsrapport

Om de voortgang van leerlingen te volgen kan je ook met het voortgangsrapport te werken. In Wozzol zit in de webapplicatie bij het kopje voortgang een knop rechtsboven om het voortgangsrapport te krijgen. In dit rapport staat wat je voortgang is van de afgelopen maand. Deze kunnen de leerlingen kopiëren en plakken en inleveren voor hun maandelijkse voortgangsrapportage.

Woordjes toetsen niet meer nodig

Doordat het nu bekend is hoe goed een leerling zijn woordjes leert is het niet meer nodig om de woordenkennis specifiek te toetsen. Zo kan de leerling de woordjes leren voor het langetermijngeheugen in plaats van voor de toets morgen.